از کدام نوع از لیوان های یکبار مصرف استفاده کنیم؟
تولید کننده و فروشنده ظروف یکبار مصرف کاغذی،چاپ لیوان کاغذی متناسب با سلیقه مشتری

آمار مطالب

کل مطالب : 30
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 119
بازدید سال : 563
بازدید کلی : 1162

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چاپ لیوان کاغذی و آدرس chaplivankaghazi-sabzcup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






تبلیغات
سبزکاپ تولید کننده و فروشنده انواع ظروف یکبار مصرف کاغذی و تولید کننده ماشین آلات ظروف یکبار مصرف
نویسنده : م.سلطانی
تاریخ : سه شنبه 28 خرداد 1398
نظرات

 سبزکاپ

 

لیوان یکبار مصرف در زمان‌ های گذشته، قبل از لیوان یکبار مصرف کاغذی ساخته شده بود و در سال ‌های اولیه قرن بیستم شروع به کار کرد. لیوان یکبار مصرف کاغذی و لیوان یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل عدم نیاز به شستشو به صرفه‌ جویی در مصرف آب کمک می‌کنند؛ گرچه تأثیرات آن ها بر روی محیط زیست به صورت همه جانبه مثبت نمی‌ باشد. هم لیوان یکبار مصرف کاغذی و هم لیوان یکبار مصرف پلاستیکی دارای مزایا و معایبی هستند.

استفاده از ظروف یکبار مصرفی که از مشتقات نفتی تهیه شده ‌اند، به دلیل آلودگی ‌های زیست ‌محیطی، با مخالفت‌ هایی روبرو شده است. امروزه ظروف یکبار مصرف با پایهٔ گیاهی (سلولوزی) در حال جایگزین شدن با ظروف پلاستیکی است.

به علت محدودیت های فیزیکی و شیمیایی ظروف سلولوزی ، این روند بسیار کند و گاهی متوقف شده است. البته اضافه شود در سال های اخیر با نظارت وزارت بهداشت و قانون اجباری حضور مسئول بهداشت یا شیمی در آزمایشگاه کارخانه، کنترل بیشتری بر روی سلامت و بهداشت تولیدات یکبارمصرف صورت گرفته است.

توصیه می شود که از مصرف نوشیدنی های داغ و گرم در ظروف و لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف خودداری شود. برخی از کارشناسان معتقدند که در اثر گرما ممکن است برخی از مواد شیمیایی و سمی و سرطان زا  از محصولات پلاستیکی وارد محتویات نوشیدنی و سپس به بدن فرد وارد شود و زمینه مناسبی را برای ابتلا به انواع سرطان ها ایجاد کند.

تولید ظروف یکبار مصرف به خصوص نوع کاغذی آن بسیار سودآور است و در آینده ‌ای نزدیک نیز گسترش بیشتری خواهد یافت. با این همه نمی ‌توان از حرکت‌ هایی که برای تولید ظروف یکبار مصرف با مواد اولیه گیاهی می ‌شود نیز غافل بود.

یک کارشناس بهداشتی در خصوص موارد استفاده از ظروف یکبار مصرف، معتقد است که هر نوع از ظروف یکبار مصرف مناسب استفاده خاصی است، به طور مثال: «ظروف یکبار مصرف شفاف و بدون رنگ تنها برای غذا‌ها و نوشیدنی ‌های سرد مناسب هستند. ظروف یکبار مصرف سفید و فوم ‌دار برای مواد‌ غذایی سرد، گرم (با دمای پایین حدود ۶۵ درجه سانتی ‌گراد) و مرطوب مناسب هستند.

برای مواد‌ غذایی داغ ترجیحا از فویل‌ های آلومینیومی استفاده شود.» او همچنین با تأکید بر اینکه لیوان‌ یکبار مصرف کاغذی از لیوان های پلاستیکی بسیار مناسب‌ تر هستند می ‌افزاید: «از لیوان‌ های مقوایی (سلولزی) برای نوشیدن مایعات داغ استفاده نمایید.»

در بین ظروف کاغذی، لیوان یکبار مصرف کاغذی پرکاربردترین آن ها به لحاظ میزان استفاده است. بیشتر لیوان های کاغذی برای یک بار استفاده طراحی شده اند. به دلیل اینکه بیشتر کاغذها با پلاستیک پوشش دهی می‌شوند و کامپوزیت کردن و بازیافت لیوان های کاغذی معمول نیست اما برای موارد دیگری جز ظروف کاغذی بازیافت می‌گردند. در صورتیکه در طبیعت پوشش پلاستیکی به سختی تجزیه می شوند .

تغییرات بسیاری در تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی و پلاستیکی در طی چند دهه گذشته رخ داده است. بررسی آماری سازمان حفاظت از محیط زیست نشان می دهد که تولید کاغذ از سال ۲۰۰۷ بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به سال های قبل افزایش یافته است. بیش از یک میلیون کاغذ در سال ۲۰۰۷ تولید شده است که شامل ظروف و لیوان یکبار مصرف کاغذی می باشد که تقریبا همه آن ها دور انداخته شده اند و همچنین بیش از ۸۰۰٫۰۰۰ تن ظروف و لیوان پلاستیکی تولید شده است.

از مزایای لیوان یکبار مصرف کاغذی می توان به این مورد که آن ها می توانند زیست‌ تخریب‌ پذیر باشند اشاره نمود، که این به این معنا است که در طول زمان تجزیه می شوند بدون اینکه آسیبی به محیط زیست وارد کنند. به دلیل حجم بسار بالای لیوان ‌های تولید شده تأثیر آن ها بر روی دفن زباله نگران ‌کننده است. از لیوان‌ یکبار مصرف کاغذی می ‌توان برای نوشابه‌ های گرم و سرد استفاده کرد.

غالبا لیوان‌ یکبار مصرف کاغذی دارای لایه ای مومی‌ شکل هستند که برای افزایش دوام و ضد آب شدن آن ها استفاده می شود، اما این مواد می ‌توانند روند بازیافت لیوان ‌ها را سخت‌ تر نمایند. در ساخت لیوان های کاغذی و پلاستیکی می توان از مواد قابل بازیافت استفاده نمود که باعث صرفه ‌جویی در انرژی به دلیل عدم نیاز برای به دست آوردن مواد خام می ‌شوند. استفاده از لیوان یکبار مصرف کاغذی برای سلامت انسان ها و همچنین محیط زیست انسان ها مناسب تر می باشد.



تعداد بازدید از این مطلب: 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید
گروه تولیدی صنعتی سبزکاپ فعالیت خود را از سال 88 در زمینه ساخت قطعات و قالب های ظروف کاغذی شروع کرد که شامل: انواع لیوان کاغذی در سایزهای متفاوت،بشقاب و پیش دستی کاغذی،لیوان چای، ساخت دستگاه پیش دستی با مکانیزم هیدرولیک می باشد. این شرکت با فروش بهترین برندهای تولید کننده دستگاه های یک بار مصرف کاغذی و واردات دستگاه های فوق در زمره شرکت های معتبر فروشنده مستقیم ماشین آلات می باشد.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود